ul. Szkolna 9, 33-300 Nowy Sącz, 18 444 34 80, sp3ns@poczta.pl, facebook.com/sp3.nowysacz, Biuletyn Informacji Publicznej

3 NDH "Leśni"

Wiosenna Impreza Na Orientację "Jak wytresować smoka"

Czytaj więcej...

W sobotę 25 maja nasza drużyna harcerska uczestniczyła w Wiosennej Imprezie Na Orientację. Scenariusz gry powiązany był ze znanym i lubianym filmem "Jak wytresować smoka". Trasa składała się z 6 wysp - na wyspie smoków musieliśmy odnaleźć jajo smocze, na wyspie przyjaźni - WOSM, WAGGGS - Światowe Organizacje Ruchu Skautowego oraz wykazaliśmy się znajomością języka angielskiego i sprytem przy przejściu z zamkniętymi oczami wytyczoną trasą. Na wyspie szkoleniowej wyznaczaliśmy azymut i udzielaliśmy pierwszą pomoc poszkodowanemu, wyspa dojrzałości - musieliśmy wykazać się znajomością Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego. Wyspa trudów to ostatnie podejście pod Przekaźnik, w trakcie marszu rozpoznawaliśmy znaki patrolowe i wykonywaliśmy zadania z nimi związane. Ostatnia wyspa turniejowa - to już tylko zabawy i gry.

Nocne harce dobrych duszków

Czytaj więcej...

Z 22 na 23 marca nasza drużyna już po raz szósty uczestniczyła w NOCY DUCHÓW - całonocnym biwaku w Łomnicy-Zdrój. Impreza rozpoczęła się o godzinie 19.00, a zakończyła apelem o godzinie 7.00. W czasie biwaku zdobywaliśmy wiedzę oraz stopnie harcerskie. Na kominku bliżej poznaliśmy Bohaterów Szarych Szeregów - Tadeusza Zawadzkiego "Zośka", Jana Bytnara "Rudy", Macieja Dawidowskiego "Alek". Po kominku odbyła się wokół budynku szkoły gra nocna. Następnie po obfitej kolacji ruszyliśmy na 2 godzinny spacer po okolicznych górkach. Najodważniejsi i najwytrwalsi uczestniczyli w grze o 5 rano. Ważnym wydarzeniem było uroczyste Przyrzeczenie Harcerskie - u nas w drużynie krzyż harcerski otrzymała dh. Katarzyna Ruchała.

Bardzo dziękuję całej drużynie za przygotowanie do biwaku i jak zawsze nienaganną postawę w trakcie biwaku!

"Światło, które łączy"

Kategoria:

Czytaj więcej...Betlejemskie Światło Pokoju po raz kolejny zawitało do Krakowa. W niedziele, 17 grudnia harcerze z 3 NDH "Leśni" uczestniczyli w tym doniosłym wydarzeniu. Uroczystość przekazania BŚP rozpoczęła się o godz.15.45 na Wzgórzu Wawelskim, gdzie odbył się apel harcerski. O godzinie 16.30 została odprawiona msza w Katedrze na Wawelu, a następnie o 18.30 na Rynku Głównym pod wieżą ratuszową, harcmistrz Mariusz Siudek przekazał BŚP  przedstawicielom władz, mieszkańcom oraz reprezentantom poszczególnych hufców.

"Światło, które łączy" - to hasło przyświecające tegorocznej sztafecie Betlejemskiego Światła Pokoju. Po raz dwudziesty ósmy harcerze i harcerki byli strażnikami światła, które jest symbolem nadziei i pokoju między narodami.

Akcję "Światła Pokoju" z Groty Betlejemskiej rozpoczęła w 1986 roku rozgłośnia ORF. Jako symbol bożonarodzeniowego orędzia, Światełko dociera do ponad 25 krajów europejskich. Od 1991 roku małopolscy harcerze dostarczają BŚP do Krakowa i przekazują wszystkim, którzy chcą, by Światło trafiło do ich domów podczas Świąt Bożego Narodzenia.

XXVIII Nocny Bieg Mikołajkowy

Kategoria:

Czytaj więcej...1 i 2 grudnia 3 NDH "Leśni" spotkała się w Kosarzyskach z drużynami hufca ZHP Nowy Sącz na corocznej bardzo lubianej przez wszystkich harcerzy imprezie - Nocnym Biegu Mikołajkowym. Bardzo cieszyliśmy się, że możemy gościć w naszej stanicy harcerskiej - oj dawno nas tutaj nie było. Po uroczystym apelu i pysznym obiadku rozpoczęliśmy grę nocną, która dotyczyła wybranych biografii świętych, ale również musieliśmy wykazać się sprawnością, zręcznością i oczywiście niezłą orientacją w terenie, czyli  w ciemnym lesie. O 22.00 uczestniczyliśmy we Mszy św., a następnie na kominku przedstawiliśmy scenkę z historii ZHP - nam przypadł okres II wojny światowej. Jak wszyscy wiedzą jesteśmy bardzo, ale to bardzo grzeczni i nie zapomniał o nas św. Mikołaj przynosząc nam prezenty.

Bardzo dziękuję harcerkom i harcerzom za świetne przygotowanie scenki, nienaganną postawę przez całą imprezę i oczywiście dobrą zabawę! :-) :-) :-)

Melduję Niepodległość

Kategoria:

Czytaj więcej...Harcerze 3 NDH "Leśni" po raz kolejny uczestniczyli w grze miejskiej "Melduję Niepodległość" im.hm. Ireny Styczyńskiej. Celem gry było uczczenie 100 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości, wychowanie patriotyczne oraz kultywowanie Honorowego Obywatela Miasta Nowego Sącza hm. Ireny Styczyńskiej. Po grze nasza drużyna uczestniczyła w uroczystej mszy św. w kościele św. Kazimierza, a następnie  w śpiewie patriotycznym pod Dębem Wolności.

Czytaj więcej...
BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable